Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα...
... η αντιγραφή όχι απλώς επιτρέπεται αλλά είναι και επιθυμητή, ακόμη και χωρίς αναφορά της πηγής!

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

- "Ο λόγος που μ' άφησες έξω από την υπόθεση", είπε ήσυχα, "ήταν ότι νόμισες πως η αστυνομία δεν θα πίστευε ότι σκέτη περιέργεια μ' έσπρωξε να κατέβω εκεί κάτω χτες το βράδυ. Θα υποψιάζονταν ίσως ότι είχα κάποιον ύποπτο λόγο και θα με σφυροκοπούσαν μέχρι να σπάσω".
- "Πώς ξέρεις αν δεν σκέφτηκα το ίδιο πράγμα;"
- "Οι αστυνομικοί είναι κι αυτοί άνθρωποι", είπε ξεκάρφωτα.
- "Έχω ακούσει ότι σαν τέτοιοι ξεκινάνε".

[Ραίημοντ Τσάντλερ, "Αντίο, γλυκειά μου", εκδόσεις Λυχνάρι, 1990 (σελ.: 54)]

4 Μαρτίου 2011

"Ακροβατικά" στιγμιότυπα

Επειδή χτες μίλησα για "επικίνδυνες εθνικές ακροβασίες", έχοντας σε πρώτο πλάνο τον πρωθυπουργό, ας ξεκαθαρίσω σήμερα ότι δεν παραβλέπω τα αντίστοιχα "ακροβατικά" της σημερινής αξιωματικής αντιπολίτευσης, τον καιρό που ήταν κυβέρνηση. Αυτή η προσπάθεια να δείξουμε στους "συμμάχους" ότι είμαστε "καλά παιδιά" αποτελεί κοινό γνώρισμα όλων των κυβερνήσεων. Ας δούμε μερικά δείγματα τέτοιας συμπεριφοράς των τελευταίων χρόνων:

- Σεπτέμβριος 2002. Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας συγκατατίθεται στο ευρωπαϊκό σχέδιο ενοποίησης των FIR των ευρωπαϊκών χωρών, με στόχο την κεντρική διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη από το Πρίντεζι της Ιταλίας. Πρόκειται για την πολιτική όψη της καθιέρωσης ενιαίου επιχειρησιακού χώρου του ΝΑΤΟ.

- Ιούλιος 2003. Το "Πίρι Ρέις" πραγματοποιεί έρευνες εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού. Ο 25ος Μεσημβρινός διχοτομεί το Αιγαίο από βορρά προς νότο και αποτελεί την "διαχωριστική γραμμή" που αυθαίρετα έχει ορίσει η τουρκική πλευρά για την εκμετάλλευση του ελληνικού Αρχιπελάγους.

- Νοέμβριος 2003. Με πρόσχημα την εξυπηρέτηση της αυξημένης κίνησης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, υπήρξε συμφωνία για τους αεροδιαδρόμους, οι οποίοι διέρχονται από τα FIR Αθηνών και Κωνσταντινούπολης. Με την συμφωνία αυτή, η ελληνική κυβέρνηση δέχθηκε την κατάργηση του ελληνικού αεροδιαδρόμου J60, ο οποίος διερχόταν σε χαμηλό ύψος από τη Λήμνο και εμπόδιζε την είσοδο των τουρκικών μαχητικών στο Αιγαίο.

- Σεπτέμβριος 2004. Η κυβέρνηση αποδέχεται την τροποποίηση σχετικού κειμένου του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), σχετικά με τις αρμοδιότητες έρευνας και διάσωσης. Διαγράφεται ο όρος "boundaries" (= όρια) από το σχετικό κείμενο για τα όρια έρευνας και διάσωσης, με αποτέλεσμα να πάψει να ισχύει η ταύτιση των ορίων έρευνας και διάσωσης στον διεθνή χώρο του Αιγαίου με τα όρια του FIR Αθηνών.

- Απρίλιος 2005. Το υπουργείο εθνικής άμυνας ανακοινώνει ότι τα τουρκικά αεροσκάφη που θα μπαίνουν παράνομα στο ελληνικό FIR, απλώς θα αναγνωρίζονται από ελληνικά μαχητικά αλλά δεν θα αναχαιτίζονται, εκτός εάν μπουν σε ζώνη 10 μιλίων από τις ελληνικές ακτές. Ξέσπασε πολιτικό σούσουρο και η ανακοίνωση ανασκευάστηκε αλλά τα ερωτηματικά έμειναν.

- Φεβρουάριος 2009. Η γραμμή διχοτόμησης του Αιγαίου στον 25ο Μεσημβρινό έχει και "συμμαχική" υποστήριξη, καθώς 2 τουρκικά μαχητικά Φάντομ πετούν υπό την κάλυψη ΝΑΤΟικού ιπτάμενου ραντάρ AWACS στην περιοχή της ελληνικής νησίδας Καλόγηροι (στα όρια της οποίας διέρχεται ο 25ος Μεσημβρινός), μεταξύ Εύβοιας και Χίο. Τέτοια περιστατικά έχουν επαναληφθεί πολλές φορές μέχρι σήμερα.

- Μάρτιος 2010. Με επιστολή του, ο αμερικανός διοικητής του ΝΑΤΟικού Αεροπορικού Στρατηγείου της Σμύρνης χαρακτηρίζει ολόκληρο το Αιγαίο ως "γκρίζα ζώνη", εξαιρώντας το από τις περιοχές που καλύπτει το στρατηγείο. Στην συνέχεια, η επιστολή ανακλήθηκε αλλά κι εδώ παραμένουν τα ερωτηματικά.

- Μάρτιος 2010. Ο υπουργός εθνικής άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος, κατά την συζήτηση στην Βουλή στις 16 του μηνός, παραδέχεται ως προς τα ΝΑΤΟικά στρατηγεία, ότι "προτείνουμε μια ευέλικτη λύση διατήρησης της παλαιάς δομής ή εφαρμογή της νέας δομής". Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι για το ΝΑΤΟ το Αιγαίο είναι μια "γκρίζα περιοχή". Μάλιστα, προτείνοντας έναν τρόπο διοίκησης που "θα ήταν για μας και για την περιοχή μια λύση αποσυμφόρησης", αποδέχεται την αποστρατιωτικοποίησή του.

- Ιούλιος 2010. Δυο τουρκικά πλοία βγαίνουν ταυτόχρονα για έρευνες στις ελληνικές θάλασσες. Το "Τσεσμέ" στα 8 ναυτικά μίλια από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και το "Πίρι Ρέις" στα 40 ναυτικά μίλια ανατολικά της Ρόδου και νότια του Καστελλόριζου. Την επόμενη μέρα, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος δηλώνει ότι τα τουρκικά πλοία κάνουν έρευνες στα...διεθνή ύδατα, περιορίζοντας ο ίδιος την ελληνική υφαλοκρηπίδα στα 200 μέτρα βάθος.

Πολλή ακροβασία, ε; Και, μάλλον, έπεται συνέχεια. Δυστυχώς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: