Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα...
... η αντιγραφή όχι απλώς επιτρέπεται αλλά είναι και επιθυμητή, ακόμη και χωρίς αναφορά της πηγής!

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

- "Ο λόγος που μ' άφησες έξω από την υπόθεση", είπε ήσυχα, "ήταν ότι νόμισες πως η αστυνομία δεν θα πίστευε ότι σκέτη περιέργεια μ' έσπρωξε να κατέβω εκεί κάτω χτες το βράδυ. Θα υποψιάζονταν ίσως ότι είχα κάποιον ύποπτο λόγο και θα με σφυροκοπούσαν μέχρι να σπάσω".
- "Πώς ξέρεις αν δεν σκέφτηκα το ίδιο πράγμα;"
- "Οι αστυνομικοί είναι κι αυτοί άνθρωποι", είπε ξεκάρφωτα.
- "Έχω ακούσει ότι σαν τέτοιοι ξεκινάνε".

[Ραίημοντ Τσάντλερ, "Αντίο, γλυκειά μου", εκδόσεις Λυχνάρι, 1990 (σελ.: 54)]

13 Ιουλίου 2010

Η αγωνία των εφοπλιστών για τον τόπο και τα παιδιά μας

Είναι αλήθεια ότι η οργανωμένη επιδρομή που πραγματοποιεί η κυβέρνηση κατά των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των απλών πολιτών (σε υλοποίηση των επιταγών που της δόθηκαν από τα ξένα κέντρα αποφάσεων, τα οποία αποκαλούμε συλλήβδην "τρόικα"), έχει και υποστηρικτές. Υποστηρικτές που διατρανώνουν αναφανδόν την πεποίθησή τους ότι όχι μόνο πρέπει να επιτύχουμε όλους τους στόχους του περίφημου μνημονίου, αλλά οφείλουμε να πάρουμε κι άλλα, πιο επώδυνα μέτρα "για το καλό του τόπου". Υποστηρικτές που κουνούν το δάχτυλο επιτιμητικά στο μούτρο του έλληνα πολίτη, παρατηρώντας του ότι έφτασε η ώρα "να πάψει να καταναλώνει περισσότερα από όσα παράγει". Υποστηρικτές που καθημερινά ζητούν από τον εργαζόμενο και τον συνταξιούχο να κάνει τόσες κι άλλες τόσες θυσίες "για το καλό του τόπου" και "για να δουν τα παιδιά τους μια καλύτερη μέρα".

Σήμερα, λοιπόν, θα δούμε ένα μικρό "ημερολόγιο δράσης" μερικών από αυτούς τους υποστηρικτές των πιο αντιλαϊκών μέτρων που γνώρισε ο τόπος τα μεταπολεμικά χρόνια. Σε επόμενα σημειώματα θα δούμε κι άλλους. Έτσι, για να ξέρουμε ποιοι είναι αυτοί που νοιάζονται "για το καλό του τόπου" και "για το μέλλον των παιδιών μας"... Ας αρχίσουμε, λοιπόν, το ξεφύλλισμα αυτού του ημερολογίου:

8 Απριλίου 2010: Ανακοινώνεται ότι η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Globus Maritime (των εφοπλιστών Γιώργου Φειδάκη και Γιώργου Καραγεωργίου) αγόρασε δύο πλοία έναντι 32,8 εκατ. δολλάρια το ένα, από κινεζικά ναυπηγεία. Το ένα πλοίο έχει ήδη καθελκυσθεί και σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα παραδοθεί τον Ιούνη και θα ακολουθήσει το δεύτερο πλοίο.

9 Απριλίου 2010: Δημοσιεύεται ρεπορτάζ στο "Capital.gr" (ιστοσελίδα επιχειρηματικού περιεχομένου) σύμφωνα με το οποίο: "Deal μεγάλου βεληνεκούς με πρωταγωνίστρια την Αγγελική Φράγκου ταράζει τα νερά της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας. Η Ελληνίδα πλοιοκτήτρια προχώρησε σε συμφωνία εξαγοράς έναντι 457,7 εκατ. δολλαρίων ενός ολόκληρου στόλου 13 δεξαμενόπλοιων (11 product tanker + 2 chemical tanker), που χτίζεται σε ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Η συμφωνία που υπεγράφη από το blank checque Navios Aquisition, τη ναυτιλιακή εταιρεία επενδύσεων που συνέστησε το 2008 η Αγγελική Φράγκου, προβλέπει επίσης την option αγοράς ακόμη δύο δεξαμενόπλοιων έναντι 40,5 εκατ. δολλαρίων το καθένα. Οπως αποδεικνύεται, η κρίση ήταν για την Αγγ. Φράγκου μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για επενδύσεις. Παρά τις δυσμενείς πιστωτικές συνθήκες που επικράτησαν τον τελευταίο 1,5 χρόνο στον παγκόσμιο ναυτιλιακό χάρτη, η Eλληνίδα πλοιοκτήτρια κατάφερε όχι μόνο να ενισχύει σημαντικά το στόλο της αγοράζοντας πλοία σε τιμή ευκαιρίας που αδυνατούσαν να πληρώσουν οι αρχικοί ιδιοκτήτες τους, αλλά και να αντλήσει σημαντικά κεφάλαια από το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Ο στόλος της Αγγ. Φράγκου ανέρχεται σήμερα 72 φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου, συνολικής χωρητικότητας 7,2 εκατ. τόνων".

13 Απριλίου 2010: Ανακοινώθηκε η συμφωνία από την εταιρεία Diana Shipping (εισηγμένη εταιρεία του Συμεών Παληού), ύψους 118 εκατ. δολλαρίων για την κατασκευή δύο bulk carriers μεγάλης χωρητικότητας (206.000 τόνων) με παράδοση το 2012. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται σε δημοσίευμα της "Lloyds List", η συμφωνία υπεγράφη με τα κινεζικά ναυπηγεία "Shanghai Jiangnan - Changxing Shipbuilding" και ναυπηγική τιμή για κάθε πλοίο είναι 59 εκατ. δολλάρια.

19 Απριλίου 2010: Ανακοινώθηκε ότι η εταιρεία Goldenport Holdings συμφώνησε να αγοράσει το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου sub-panamax "Grand Vision" από την Crom Maritime Inc της Λιβερίας έναντι τιμήματος περίπου 6,75 εκατ. δολλαρίων. Η εταιρεία βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με πιστωτές για τη χρηματοδότηση τουλάχιστον του 50% της αξίας του πλοίου. Η παράδοση του "Grand Vision" έχει προγραμματισθεί για το Μάιο, οπότε και θα ξεκινήσει η λειτουργία του.
 
21 Απριλίου 2010: Ανακοινώθηκε ότι ο "Αργοναύτης" (θυγατρική της "Καθημερινής"!) του Αριστείδη Αλαφούζου, παρήγγειλε την κατασκευή δύο δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου στα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας "Samsung Heavy Industries". Η παράδοση έχει πρoγραμματισθεί για τον Ιούνιο και Αύγουστο του 2012.

27 Απριλίου 2010: Ανακοινώθηκε ότι η ναυτιλιακή εταιρεία Goldenport Holdings του εφοπλιστή Πάρη Δράγνη αγόρασε ένα φορτηγό πλοίο, τύπου Handymax, συνολικής χωρητικότητας 48.170 τόνων. Το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία τον Μάιο του 2010, οπότε και θα ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία του. Μετά την παράδοσή του το πλοίο θα ναυλωθεί με ημερήσιο ναύλο 18.600 δολλαρίων για ελάχιστη περίοδο 18 μηνών.

5 Μαΐου 2010: Σε άλλο δημοσίευμα του "Capital.gr" αναφέρεται ότι "η Capital Maritime & Trading, που αποτελεί την "private" εταιρεία του ομίλου Μαρινάκη, προχώρησε σε συμφωνία με τα κορεάτικα ναυπηγεία "Daewoo" για την απόκτηση (resale) ενός υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιου VLCC που αναμένεται να παραδοθεί τον ερχόμενο Μάιο, έναντι 108 εκατ. δολλαρίων. Το πλοίο που στη συνέχεια θα αποκτηθεί έναντι του ίδιου τιμήματος (δηλαδή, 108 εκατ. δολλάρια) από την Crude Carriers, κατασκευαζόταν στα κορεάτικα ναυπηγεία για λογαριασμό της εταιρείας Gulf Marine, λιβανέζικων συμφερόντων η οποία εδρεύει στην Ελλάδα. Η εταιρεία του Ελληνα εφοπλιστή κατάφερε να αντλήσει 256 εκατ. δολλάρια από την αμερικανική χρηματαγορά, ενώ πέραν της Crude Carriers ο Βαγγέλης Μαρινάκης διαθέτει ακόμα δύο εταιρείες. Την εισηγμένη στο χρηματιστήριο Nasdaq της Νέας Υόρκης Capital Product Partners και την Capital Ship Management. Τον Απρίλιο του 2007 η Capital Product Partners εισήχθη στην αμερικανική χρηματαγορά. Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από 19 δεξαμενόπλοια εκ των οποίων τα 18 είναι μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου (product tankers) και 1 δεξαμενόπλοιο τύπου suezmax. H Capital Ship Management διαθέτει 29 δεξαμενόπλοια, 5 φορτηγά bulk carriers και μέσα στο 2010 θα παραλάβει 8 υπό ναυπήγηση φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου που κατασκευάζονται σε γιάρδες της Νότιας Κορέας."

18 Μαΐου 2010: Δημοσίευμα της εφημερίδας "Ναυτεμπορική" αναφέρει ότι η εταιρεία Aegean Bulk Co Inc παρέλαβε το νεότευκτο φορτηγό πλοίο "M/V Inspiration", τύπου kamsarmax ξηρού φορτίου και χωρητικότητας 80.700 τόνων, από τα ναυπηγεία της Νοτίου Κορέας "STX Offshore and Shipbuilding Co, Ltd". Στην ιστοσελίδα της εταιρείας υπάρχουν φωτογραφίες από την παραλαβή δύο πλοίων: του "Inspiration" στις 30 Απριλίου και του "Infinity" στις 25 Μαΐου. Δυστυχώς, εκτός από τις δυο φωτογραφίες, δεν υπάρχουν άλλες λεπτομέρειες.

7 Ιουνίου 2010: Η ιστοσελίδα Reporter.gr αναφέρει ότι η εταιρεία Enterprises Shipping του εφοπλιστή Βίκτωρα Ρέστη παρέλαβε το νεότευκτο φορτηγό πλοίο τύπου capesize 172.000 dwt από τα ναυπηγεία Sundong της Κίνας. Η ίδια εταιρεία διαχειρίζεται 32 φορτηγά, ενώ ναυπηγεί άλλα 29. Συνολικά, ο όμιλος Ρέστη και οι εταιρείες του διαχειρίζεται 68 πλοία δεξαμενόπλοια και φορτηγά, ενώ θα προστεθεί σε αυτά και ο στόλος της MSC. Στον όμιλο, υπάρχει και ένα κρουαζιερόπλοιο. Η ιστοσελίδα της εταιρείας, αν και είναι μάλλον προχειροφτιαγμένη, δίνει ένα δείγμα της έντονης δραστηριότητας του ομίλου. Α! Να σημειώσω ότι ο Ρέστης είναι μέλος του Δ.Σ. του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη. Τυχαίο;

8 Ιουνίου 2010: Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία (συμφερόντων Φωτεινής Αχιλλέα Καραμανλή) Hellenic Carriers, ανακοίνωσε ότι πούλησε σε εταιρεία κινέζικων συμφερόντων (δεν κατονομάστηκε) το φορτηγό πλοίο "Hellenic Breeze", το οποίο ναυπηγήθηκε το 1993, συνολικής χωρητικότητας 69.601 dwt. Η εταιρεία εισέπραξε 23,46 εκατ. δολλάρια. Το πλοίο είχε αγοραστεί το 2006 αντί 21 εκατ. δολλαρίων και στο διάστημα 2006-2010 (όπως περήφανα σημειώνει η ίδια η κυρία Καραμανλή), έβγαλε για την εταιρεία 28 εκατ. δολλάρια καθαρά κέρδη!

10 Ιουνίου 2010: Δημοσιεύεται ότι η εταιρεία Gaslog, η οποία ανήκει στον όμιλο Ceres του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, παρέλαβε από τα ναυπηγεία "Samsung" της Ν. Κορέας, το νεότευκτο αεράδικο πλοίο της. Η ίδια, ναυπηγεί ένα ακόμα πλοίο του ίδιου τύπου και χωρητικότητας το οποίο θα της παραδοθεί μέσα στο 2010. Τα δύο πλοία εκτιμάται ότι στοίχισαν 191 εκατ. δολλάρια το καθένα.

10 Ιουνίου 2010: Η εταιρεία Revoil ανακοίνωσε την αγορά ενός φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου με τίμημα 21,4 εκατ. δολλάρια. Γράφει στην ανακοίνωσή της: "Η Revoil ανακοινώνει ότι η θυγατρική της "ΑΡΙΣΤΟΝ Ανώνυμη Εταιρεία Επενδύσεων Στην Ποντοπόρο Ναυτιλία" προχώρησε στην υπογραφή συμφώνου αγοράς για την απόκτηση ενός φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου. Το πλοίο κατασκευάσθηκε το 1994 στο Ιαπωνικό Ναυπηγείο "Hakodate Dock Co Ltd" και είναι χωρητικότητας 44.950 τόνων. Η παραλαβή του πλοίου αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Αυγούστου του 2010. Το τίμημα της αγοράς ανέρχεται στα 21,4 εκατομμύρια δολλάρια και θα καλυφθεί εξολοκλήρου από τα ίδια κεφάλαια της εταιρείας".

11 Ιουνίου 2010: Σε δημοσίευμα της "Ημερησίας" αναφέρεται ότι η εταιρεία Genmar, του εφοπλιστή Πήτερ Γεωργιόπουλου, παίρνει και τα τελευταία πλοία από το στόλο της εταιρείας Μetrostar του Θόδωρου Αγγελόπουλου. Πρόκειται για συνολικά 15 πλοία (τα 7 τάνκερ), ενώ η συμφωνία εκτιμάται στα 886 εκατ. δολλάρια. Στις 18 Ιουνίου, η "Lloyd's List" αξιολογεί θετικά την κίνηση του Γεωργιόπουλου και παρουσιάζει ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες. Στο ίδιο δημοσίευμα διαβάζουμε ότι από την εταιρεία του Γιάννη Αγγελικούση (θεωρείται σήμερα από τους μεγαλύτερους έλληνες εφοπλιστές, αν όχι ο μεγαλύτερος) ανακοινώθηκε συμφωνία με τα ναυπηγεία της Σαγκάης "Waigaoqiao Shipbuilding" ύψους 480 εκατ. δολλαρίων. Η συμφωνία αφορά την κατασκευή δύο πλοίων τύπου Vlcc και δύο Bulk carrier, χωρητικότητας 205.000 τόνων. Προβλέπεται επίσης option για δύο 4 ακόμα Vlcc και ένα ακόμα ultra capesize. Ολα τα πλοία προβλέπεται να παραδοθούν το 2013. Ο Όμιλος Αγγελικούση έχει επίσης παραγγείλει δύο ακόμα Vlcc και δύο capesize σε ναυπηγείο της Ν. Κορέας με πρόβλεψη να του παραδοθούν μέσα στο 2012.

15 Ιουνίου: Η ιστοσελίδα Reporter.gr δημοσιεύει την είδηση ότι η εταιρεία Meadway, του εφοπλιστή Γιώργου Δελαπόρτα παρέλαβε το νεότευκτο φορτηγό πλοίο "Wyhan", από τα κινεζικά ναυπηγεία του Qingshan. Με το πλοίο αυτό ο στόλος της εταιρείας διαμορφώνεται στα 16 φορτηγά, ενώ ναυπηγεί ακόμη άλλα 7 φορτηγά στο Qingshan και ακόμη 2 στα ναυπηγεία της Nantong. Τα φορτηγά που ναυπηγούνται στο Qingshan 57.000 dwt έκαστο, φέρεται να στοίχισαν περίπου 50 εκατ. δολλάρια το καθένα. Στην ίδια ιστοσελίδα διαβάζουμε ανακοίνωση του οίκου "Weberseas" ότι η εταιρεία Diana Containership (ανήκει στον όμιλο του εφοπλιστή Συμεών Παληού) αγόρασε τα αδελφά container "Frisia Brussel" και "Frisia Cotbus". Το συνολικό τίμημα, εκτιμάται ότι ανήλθε σε 40 εκατ. δολλάρια το καθένα. Η Diana Containership είναι το επενδυτικό σχήμα το οποίο δημιουργήθηκε τον περασμένο Απρίλη για να αγοράσει και διαχειριστεί στόλο containers.

Για να μη γίνομαι κουραστικός, η πλήρης εφοπλιστική δραστηριότητα αναφέρεται στην ιστοσελίδα www.reporter.gr/Ειδήσεις/Ναυτιλία, όπου βλέπουμε ανάγλυφα την αγωνία όλων αυτών των εφοπλιστών "για τον τόπο και τα παιδιά μας". Κι όλα αυτά, σε μια περίοδο ολομέτωπης επίθεσης όχι απλώς στο εισόδημα αλλά -κυρίως- στην αξιοπρέπεια των πολιτών. Έτσι, για να καταλάβουμε κι εμείς πόσο αναγκαία είναι τα μέτρα του μνημονίου, ώστε να μη σταματήσει ο ρυθμός πλουτισμού των ολίγων...

Δεν υπάρχουν σχόλια: