Πνευματικά δικαιώματα δεν υπάρχουν. Οι ιδέες πρέπει να κυκλοφορούν ελεύθερα. Άρα...
... η αντιγραφή όχι απλώς επιτρέπεται αλλά είναι και επιθυμητή, ακόμη και χωρίς αναφορά της πηγής!

Η γλώσσα κόκκαλα τσακίζει

- "Ο λόγος που μ' άφησες έξω από την υπόθεση", είπε ήσυχα, "ήταν ότι νόμισες πως η αστυνομία δεν θα πίστευε ότι σκέτη περιέργεια μ' έσπρωξε να κατέβω εκεί κάτω χτες το βράδυ. Θα υποψιάζονταν ίσως ότι είχα κάποιον ύποπτο λόγο και θα με σφυροκοπούσαν μέχρι να σπάσω".
- "Πώς ξέρεις αν δεν σκέφτηκα το ίδιο πράγμα;"
- "Οι αστυνομικοί είναι κι αυτοί άνθρωποι", είπε ξεκάρφωτα.
- "Έχω ακούσει ότι σαν τέτοιοι ξεκινάνε".

[Ραίημοντ Τσάντλερ, "Αντίο, γλυκειά μου", εκδόσεις Λυχνάρι, 1990 (σελ.: 54)]

29 Απριλίου 2013

Οι τρύπες των ασφαλιστικών ταμείων

Με το που μπήκε το μεγαλοβδόμαδο, άρχισαν πάλι τα όργανα με το ασφαλιστικό. Και νά, οι τρύπες των ταμείων... και νά, οι απώλειες του ΙΚΑ... και νά, τα αδιέξοδα του ΟΑΕΕ... και νά, ο κίνδυνος να μη μπορούν να καταβληθούν συντάξεις σε λίγο καιρό...

Τα οικονομικά των ασφαλιστικών ταμείων είναι, όπως λέμε, βαρέλι δίχως πάτο. Ο πίθος των Δαναΐδων, που θα λέγανε οι μορφωμένοι. Ρε, τι πετσοκόψανε τις συντάξεις... τι καταργήσανε τα δώρα των εορτών... τι αβγατίσανε τα ηλικιακά όρια προκειμένου να στοιχειοθετήσει κάποιος δικαίωμα πλήρους σύνταξης... Δε βαριέσαι, η τρύπα παραμένει τρύπα και, μάλιστα, όλο και μεγαλώνει. Προφανώς, πάλι οι εργαζόμενοι κι οι συνταξιούχοι θα υποστούν τις επιπτώσεις.

Κατάλαβες, κύριε; Έρχεται η κυβέρνηση και μειώνει τις εργοδοτικές εισφορές; μεγαλώνει η τρύπα. Μειώνει τα μεροκάματα; μεγαλώνει κι άλλο η τρύπα. Αυξάνεται η ανεργία; ξαναμεγαλώνει η τρύπα. Επεκτείνεται η "ελαστική" εργασία; ξαναμαναμεγαλώνει η τρύπα. Αδυνατούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να εισπράξουν από τις επιχειρήσεις όσα αυτές οι επιχειρήσεις έχουν ήδη παρακρατήσει από τους εργαζομένους τους; του δίνει και καταλαβαίνει η τρύπα. Εξαφανίζονται τα αποθεματικά των ταμείων με τα πι-ες-άι, τα κουρέματα και τα ξυρίσματα των ομολόγων; της φεύγει ο κώλος τής τρύπας. Αρνείται το κράτος να καταβάλει στα ταμεία όσα οφείλει να καταβάλει, βάσει νόμων που αυτό το ίδιο το κράτος έχει θεσμοθετήσει; χαίρε βάθος δυσθεώρητον η τρύπα.

Αλήθεια, ποιό είναι το σφάλμα που διέπραξαν οι εργαζόμενοι ή οι συνταξιούχοι και καλούνται να πληρώσουν και να ξαναπληρώσουν τους τζερεμέδες αυτής τής τρύπας; Μείωσαν τις ασφαλιστικές εισφορές τους; όχι. Αρνούνται να δουλέψουν; όχι. Αρνούνται να καταβάλουν τις εισφορές που τους αναλογούν; όχι. Κουρέψανε τίποτε ομόλογα; όχι. Επί τέλους, ποιό είναι το έγκλημα που διέπραξαν και καταδικάζονται; Δηλαδή, εκτός από το ότι πάνε στην κάλπη και ψηφίζουν ό,τι ψηφίζουν, ποιό άλλο είναι το έγκλημά τους; Θα μου πείτε πως, όταν ψηφίζεις ηλιθιωδώς, βρίσκεις τις επιπτώσεις μπροστά σου. Σωστό. Είναι σαν να κατουράς στην θάλασσα: το βρίσκεις στο αλάτι.


Κοίταγα πρωτύτερα τις εισφορές που πληρώνω στον ΟΑΕΕ (πρώην ΤΕΒΕ), ο οποίος έχει μια τρύπα, νά, με το συμπάθειο. Καρατρυπάρα! Πληρώνω, λοιπόν, για σύνταξη (χώρια η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη) 512,85 ευρώ κάθε μήνα. Παναπεί, 512,85 επί 12... 6.154,20 τον χρόνο. Με 35 χρόνια ασφάλισης, κατοχυρώνω πλήρες συνταξιοδοτικό δικαίωμα, έτσι; Άρα, μέχρι να βγω στην σύνταξη θα έχω πληρώσει συνολικά 6.154,20 Χ 35... 215.397 ευρουδάκια. Καλά ως εδώ;

Ας πούμε, λοιπόν, ότι η διοίκηση του ΟΑΕΕ είναι άσχετη περί τα χρηματοεπενδυτικά κόλπα και δεν κάνει τίποτε περισσότερο από τα να τοκίζει τα λεφτά μου με 8% τον χρόνο. Με βάση τα λεφτά που μαζεύονται από τις εισφορές όλων των ασφαλισμένων, μιλάμε για αστείο επιτόκιο αλλά δεν πειράζει. Κρατάει ο ΟΑΕΕ ένα 3% για τα έξοδά του και βάζει το 5% στον κουμπαρά μου. Δίχως να υπολογίσω την θεσμοθετημένη κρατική συμμετοχή στα έσοδα του ταμείου και δίχως να λογαριάσω ανατοκισμούς (δηλαδή τους τόκους των τόκων), στα 35 χρόνια θα έχω μαζέψει άλλα 193.857,30 ευρουδάκια. Το όλον, 215.397 συν 193.857,30... ούτε λίγο ούτε πολύ, μιλάμε για 409.254,30. Πα μαλ, που λένε και οι Γάλλοι.

Μ' αυτά και μ' αυτά, καβαντζάρω τα 65 χρόνια και βγαίνω στην σύνταξη. Πόσα χρόνια θα ζήσω ακόμη; Η κυβέρνηση λέει ότι το προσδόκιμο ζωής μου είναι σκάρτα 78 χρόνια (μ' αυτό το νούμερο κάνει τους λογαριασμούς της). Εγώ λέω ότι θα φτάσω τα 80, όχι γιατί κάνω υγιεινή ζωή αλλά για να δώσω μια αβάντα στο σύστημα. Πάω, λοιπόν, για 15 χρόνια συντάξεις. Δηλαδή, 409.254,30 διά 15...δια 12 (μιας και κοπήκανε τα δώρα)...δικαιούμαι μια σύνταξη 2.273,64 ευρώ, στηριγμένη απολύτως στις δικές μου εισφορές και δίχως να μου κάνει χάρη κανένας! Αυτά τα λεφτά θα τα έπαιρνα αν δεν ήμουν ασφαλισμένος στον ΟΑΕΕ αλλά αποταμίευα τις μηνιαίες εισφορές μου.

Επειδή η αριθμητική δεν κάνει ποτέ λάθος κι επειδή αυτά τα λεφτά δεν υπάρχουν για να μου τα δώσουν, το συμπέρασμα είναι απλό: κάποιοι κλέψανε τον κουμπαρά μου! Κι όχι μόνο με κλέψανε αλλά μου ζητάνε να πληρώσω κι από πάνω. Κι όχι μόνο μου ζητάνε να πληρώσω κι από πάνω αλλά με δουλεύουν κιόλας, μιας και θέλουν να τους χρωστάω κι ευγνωμοσύνη επειδή προωθούν τις μεταρρυθμίσεις που με βάζουν να πληρώσω. Κι όχι μόνο με δουλεύουν αλλά με πλακώνουν και στα χημικά αν καταλάβω το δούλεμα και τολμήσω να διαμαρτυρηθώ.

Κατά τα άλλα, πρέπει -λέει- να πάω την Τετάρτη για δουλειά, επειδή η πρωτομαγιάτικη αργία μετατέθηκε για την άλλη Τρίτη. Αμ δε!

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κάπως δε μου βγαίνουν τα νουμερα με το 5%. Τι πράξεις κάνεις?

gazarin είπε...

Εχουν "γνώσιν οι φύλακες",
οσονούπω μειώνεται το προδόκιμο και...ούτε γάτα-ούτε ζημιά...για τους "τρυπολόγους"
Buenas dias

teddygr είπε...

@ Ανώνυμος

Οι πράξεις είναι σωστές. Για να μη μπερδεύεσαι με μαθηματικά, βάλε τα νούμερα σε ένα excelάκι με 35 γραμμές. Αν δοκιμάσεις να ανατοκίσεις και τους συσσωρευόμενους τόκους, η ωφέλεια θα φτάσει από 193.857,30 σε 203.464,55 και η -θεωρητική- σύνταξη σε 2.327,01.

Ανώνυμος είπε...

Ναι, εχεις δίκιο σορυ...